För hälso- och sjukvårdspersonal

För  information om våra produkter, utbildningar, patientinformation, e-utbilding, filmer, materialbeställning och mycket mer – besök www.novonordiskpro.se  

Kundservice som gäller endast för vårdpersonal – telefon 020-98 18 10

Instruktioner om hur våra pennor och andra injektionshjälpmedel används finns på www.medicininstruktioner.se.
 

Rapportering av biverkningar och reklamationer

Din information om biverkningar och reklamationer hjälper oss att säkerställa en säker användning av våra produkter. Vid reklamationer eller biverkningar av produkter från Novo Nordisk ber vi dig rapporta detta.

 

Biverkningar rapporteras direkt till Läkemedelsverket, www.läkemedelsverket.se.

 

I första hand ska patienten vända dig till det apotek där man köpte läkemedlet, men man kan alltid reklamera på vilket apotek som helst. Apoteken är skyldiga att ta emot alla reklamationer, oavsett var läkemedlet är köpt. Andra butiker som säljer läkemedel behöver bara ta emot reklamationer av läkemedel som finns i deras eget sortiment.

 

För övriga ärenden som inte gäller rapportering av biverkningar eller reklamationer, klicka på nedanstående länk:

 

Kontakta oss


Endast för vårdpersonal:

För beställning av broschyrer och annat material, gå in på vår Beställningsservice.

Endast för vårdpersonal (övriga ärenden): Telefon 020-98 18 10

Senast uppdaterad:  2018-09-13